איך מייצרים מצבר?
האם גם לכם יצא להסתכל על רכיבים שונים ברכב שלכם ולחשוב איך ייצרו אותם? האם אי פעם תהיתם איך מייצרים מצבר לרכב? כששואלים אותנו כאן בחברת ענק המצברים את השאלה הזו אנחנו תמיד מחייכים מאוזן לאוזן ושמחים להסביר על תהליך הייצור של הרכיב שעבורנו הוא תשוקה גדולה. אם הגעתם לכאן כנראה שזה מעניין גם אתכם, אז ננסה להסביר בקצרה ובמילים פשוטות את תהליך הייצור של מצברים.
על מצברים לרכב – סוללת עופרת
מצברים הן למעשה סוללות חשמליות נטענות המבוססת על עופרת חומצה הנשענת על תגובה כימית של לוחות עופרת בתמיסה נוזלית של חומצה גופרתית. אלו הן סוללות שנחשבות לנפוצות ביותר בעולם עם היקף מכירות שנתי בסך מיליארדי דולרים.
כ-60 אחוזים מהמצברים בעולם משמשים כמקור כוח להנעה חשמלית של כלי רכב והיתר משמשים למערכות גיבוי למתקנים נייחים וכן לצורך אגירת אנרגיה.
איך מייצרים מצבר – השלבים העיקריים על רגל אחת
- הכנת לוחות העופרת: מכינים את הלוחות מהם מייצרים את המצבר מעופרת טהורה מעורבבת עם תוספים שונים כמו קלציום או אנטימון כדי לחזק את הלוח.
- הכנת תחמוצת עופרת: מכינים תחמוצת עופרת על ידי הזרמת עופרת בתוך כלי שהוא מעין סיר ענק בעצם בשם ברטון.
- מריחת המשחה על הלוחות: כאשר תחמוצת העופרת מתקררת מכינים ממנה משחה ומכינים למעשה משחה שלילית וחיובית כדי ליצור את הניגוד החשמלי.
- תהליך אשפרה: תהליך שנועד להוריד את רמת העופרת החופשית. מכניסים את המצברים לחדר מיוחד שם הם מקבלים הרבה לחות ולאחר מכן מייבשים אותם לחלוטין כדי להוריד לגמרי את הלחות.
- הרכבה: בשלב הזה הלוחות והמעטפת יורכבו לכדי יחידה אחת וממלאים כל מצבר שבו שישה תאים בשש לוחות עופרת. סוגרים את הארגז ומלחימים בין התאים.
- טעינת המצבר: מכאן מכניסים את המצברים לאמבטיות מיוחדות לביצוע טעינה.
- גימור: לאחר הסיום כל מצבר עובר בדיקות תקינות וכן עבודות גימור כולל שטיפה, ייבוש והדבקת מדבקות במידת הצורך.
אלו הם כמובן השלבים על קצה המזלג ואם זה מעניין אתכם ואתם רוצים ללמוד על זה עוד תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר בכל שלב!
צוות ענק המצברים זמין לשירותכם:
072-390-1116